Loď vyrobená v Škodových závodoch v Komárne, s pôvodnou dĺžkou 68 metrov, bola spustená na hladinu Dunaja 11. septembra 1937 ako vlečná tanková motorová loď Št...
Táto slovenská rarita na Dunaji patrila v minulosti medzi najväčšie stredoeurópske riečne prístavy s veľkým hospodárskym a politickým významom. Jeho dôležitosť...
„Keď som bol malý, nikdy som sa s vláčikmi nehrával. Začal som v dosť neskorom veku a rovno s modelmi v mierke 1:1. Som však nesmierne rád, že sa nám podarilo ...
Roman Delikát je členom združenia Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy, ktoré sa zaoberá históriou, súčasnosťou a budúcnosťou mestskej hroma...
Vysoká pec bola postavená Hrlicko-tapolcsánskou železiarskou spoločnosťou v rokoch 1870-1871 spolu so železiarňou v Červeňanoch. Takmer 14 metrov vysoká s užit...
Prvú hutu na spracovanie rudy z baní vo Vlachove, Rejdovej a Vyšnej Slanej dal postaviť gróf Karol Andrássy v roku 1843. Huta sa neskôr stala súčasťou slávneho...
Huta Etelka bola postavená na mieste dvoch starších pecí v roku 1867. V prevádzke bola v čase najväčšieho rozmachu hutníctva a baníctva na Gemeri do roku 1907 ...
Remorkér Šturec
17.06.2021Prístav v Bratislave
09.06.2021Viedenská električka: príbeh pokračuje
09.11.2020Roman Delikát: Viedenskou električkou na krémeš
09.11.2020Vysoká pec Sirk
07.10.2020Huta Karol vo Vlachove
07.10.2020Huta Etelka v Nižnej Slanej
07.10.2020